Pod Niebiosa

logo strony

napis

„Podróże mają magiczną moc uzdrawiania duszy i zdecydowanie

pomagają zdystansować się do problemów dnia codziennego.

Nie rozwiązują ich bezpośrednio, jednak pomagają przewartościować i spojrzeć

na nie jakby z drugiego brzegu rzeki.”

Martyna Wojciechowska

Caritas Kielecka Warsztaty Terapii Zajęciowej w Ostrowie wraz z placówką terenową w Kossowie, dnia 03.06.2019r. udały się na wycieczkę do Sromowa i Nieborowa (okolice Łowicza) Pogoda dopisała, było słonecznie i bardzo ciepło.
           Pierwsze kroki skierowaliśmy do  Muzeum Ludowego Rodziny Brzozowskich w Sromowie zapoznaliśmy się z miejscowym folklorem, znajdują się tam własnoręcznie wykonane lipowe rzeźby, kolorowe wycinanki, pająki, obrazy oraz hafty. Ponad 400 figurek (większość ruchoma) pokazuje święta religijne i sceny z życia łowickiej wsi. Wykonane zostały również postacie z historii naszego kraju jak i ze sportu.
           Następnym punktem wycieczki było zwiedzanie Muzeum Motoryzacji w Nieborowie, tam mieliśmy okazję zobaczyć kilkadziesiąt samochodów, około stu motocykli, traktory, samoloty, przedmioty gospodarstwa domowego oraz zabawki z lat minionych, książki, czasopisma, zdjęcia i plakaty.
          Na koniec zawitaliśmy do Pałacu Radziwiłłów w Nieborowie. Pałac to zabytkowa budowla zaprojektowana przez Tylmana z Gameren z inicjatywy Michała Radziejowskiego.Ten barokowy budynek wznoszony był w latach 1690-96. Widzieliśmy tu cenne kolekcje rycin, starodruków, portretów, porcelany i tkanin, każdy z nas zachwycał się wystrojem pałacu. W skład kompleksu pałacowego wchodzą też oranżeria, dawny browar, dom oficjalistów, stajnia, pawilon myśliwski i wozownia
          Dziękujemy wszystkim uczestnikom wycieczki za wytrwałość, dyscyplinę i wspaniałe humory. Panowała miła atmosfera, zrobiliśmy sporo pięknych pamiątkowych zdjęć. Z niecierpliwością czekamy na kolejne wyjazdy.