Pod Niebiosa

logo strony

napis

1. Ze szczytu góry lepiej zobaczyć, jak nieistotne jest wszystko, co jest poniżej.
  2. Nasze zwycięstwa i nasze smutki nie są już tak ważne.
  3. To, co zyskaliśmy lub straciliśmy, leży poniżej.
  4. Z wysokości góry widać, jak rozległy jest świat i jak szerokie są horyzonty.
  5. (Paulo Coelho)

Caritas Kielecka Warsztaty Terapii Zajęciowej w Ostrowie uczestniczyl w wycieczce na Święty Krzyż - ciąg dalszy realizacji projektu ,,W kręgu legend świętokrzyskich". Wzięli w niej udział: podopieczni DPS we Włoszczowie, ŚDS we Włoszczowie . Przewodnikiem wycieczki był Pan Michał Piorun. Zaczęliśmy od spaceru po Puszczy Jodłowej znajdującej się na terenie Świętokrzyskiego Parku Narodowego, gdzie człowiek nie ingeruje w przyrodę. Następnie udaliśmy się na platformę widokową nad Gołoborzem na Świętym Krzyżu, skąd mogliśmy podziwiać wspaniałe widoki. Kolejnym etapem wycieczki bylo zwiedzanie Muzeum Przyrodniczego Świętokrzyskiego Parku Narodowego. Dalej odwiedziliśmy Opactwo na Świętym Krzyżu, czyli zespół klasztorny założony przez benedyktynów. W tym miejscu zwiedziliśmy Kaplicę Oleśnickich z relikwiami Drzewa Krzyża Świętego. Wyjazd zakończyliśmy smacznym obiadem w Ośrodku Turystyczno- Wypoczynkowym- „Jodłowy Dwór " mieszczącym się na skraju słynnej Puszczy Jodłowej u stóp owianej legendami Łysej Góry - Świętego Krzyża.